Zoekmachine optimalisatie SEO is meer relevanter dan ooit tevoren omdat er steeds meer bedrijven online actief worden. Er ligt een enorme kans om meer bezoekers naar uw website te krijgen en uw vindbaarheid te vergroten door het uitvoeren van een goede SEO.

Dit artikel bevat een aantal essentiële SEO tips om mee te starten. Houd in gedachten dat SEO geen quick fix, of snelle manier is om meer verkeer naar uw site te krijgen. Het kan een paar weken tot maanden duren om verbeteringen te zien – dus wees geduldig!

Zoekwoorden
De eerste stap voor een goede zoekmachine optimalisatie SEO is een zoekwoorden onderzoek. Het is belangrijk om te onderzoeken welke zoekwoorden aansluiten op uw webpagina. Hierin wordt gekeken naar de relevantie van het zoekwoord (sluit het zoekwoord aan op uw onderwerp), naar het volume van het zoekwoord (hoe vaak wordt dit woord ingevoerd) en naar de concurrentie op dit zoekwoord (hoe groot is de concurrentie van andere websites). Kijk ook eens naar longtail zoekwoorden hiermee kunt u vaak goed scoren in de zoekmachines. Het zoekwoordenonderzoek kunt u houden met de gratis Google Keyword Tool

Content is King:
Google’s doel is om de gebruiker een zo goed mogelijk resultaat te geven van de zoekopdracht die zij invoeren. Dus wat Google wil zien op uw site is unieke inhoud (niet gekopieerd), die de gebruiker wil lezen en waar naar ze op zoek zijn. Het is ook belangrijk om de inhoud regelmatig te vernieuwen bijvoorbeeld met een blog.

Gebruiksvriendelijkheid
De gebruiksvriendelijkheid van een website is mede bepalend voor een goede ranking in de resultaten. Dit geldt voor kleuren, duidelijke navigatie, duidelijke layout enz. Dit sluit aan bij dezelfde aanpak die Google heeft op de inhoud, als uw site een een grote inhoud heeft, maar niet bepaald de meest gebruiksvriendelijke website is, en een andere website heeft dezelfde inhoud als u maar heeft een gebruiksvriendelijke website, dan zal Google de website met een betere gebruiksvriendelijkheid hoger rangschikken.

On Page Optimalisatie
Er zijn enkele fundamentele richtlijnen die u moet volgen op elke pagina op uw site, deze omvatten:

  • Meta description en title tag (gebruik een beschrijvende pagina titel, deze moet het zoekwoord waar u zich op richt bevatten, maar mag niet te lang zijn).
  • Gebruik H1> h6 kopregels & bold-tags in elke pagina, maar gebruik de h1-kopregel hooguit 1 keer per pagina. Zorg ervoor dat het zoekwoord hierin voorkomt.
  • Zorg voor voldoende inhoud op de pagina (tenminste 300 woorden) en laat het zoekwoord een aantal keren hierin voorkomen (maar maak er geen misbruik)
  • Probeer het zoekwoord ook in de URL te laten voorkomen.
  • Wanneer u interne links aanmaakt op uw website dan zijn er een aantal factoren waar u rekening mee moet houden vanuit SEO gezien.
  • Voor tekstlinks zet het zoekwoord erin waar over de pagina gaat waar naar toe gelinkt wordt in.
  • Zorg ervoor dat de belangrijkste pagina’s ook in de navigatie voorkomen.
  • Gebruik alt-tags als u afbeeldingen als links gebruikt.

Inkomende Links:
Misschien wel het belangrijkste onderdeel om ervoor te zorgen dat uw website een goede ranking krijgt. Is ervoor te zorgen dat u goede kwaliteits inkomende links van vertrouwde websites krijgt. Een van de grootste onderdelen van de ranking algoritme van Google is het meten van het aantal websites die verwijzen naar uw website, Voor het optimaal resultaat moeten deze website in uw branche liggen.

URL Structuur
Zorg ervoor dat uw URL’s SEO vriendelijk zijn: Google houdt niet van dynamische URL’s, en ziet veel liever dat een URL zoals jouwdomein.nl/diensten in plaats van jouwdomein.nl/page-id-67.index.php. Probeer ook het zoekwoord van de pagina hierin te verwerken.

Pin It on Pinterest