SERP is een afkorting voor search engine result page (zoekmachine resultaten pagina). Deze krijg je te zien wanneer je een zoekopdracht uitvoert in bijvoorbeeld Google. Je krijgt dan een lijst van relevante webpagina’s te zien. In veel gevallen krijg je eerst een aantal advertenties te zien dit wordt aangeduid met “adv” en met een geel kadertje er om heen, en vervolgens krijg je de organische resultaten te zien. Je kunt de SERP pagina opdelen in:

  • Organische resultaten
  • Betaalde resultaten

Organische resultaten
De organische resultaten zijn gratis en verschijnen onder de betaalde resultaten. Deze worden bepaald door het algoritme dat Google gebruikt.

Betaalde resultaten
Deze staan boven- en onderaan de SERP pagina. Bovenaan verschijnen er maximaal 4 en onderaan maximaal 3. Om hier in te komen moet je gebruik maken van Google adwords.

Dit zijn de SEO SERP resultaten

Wat is een SEO SERP?

Met SEO SERP wordt bedoeld het optimaliseren van websites en webpagina’s voor de zoekmachines met als gevolg daarvan meer zichtbare plaatsing op de zoekmachine resultaten pagina’s. Dit wordt bereikt met het plaatsen van zoekwoorden in de title tag, in de meta description en in de URL.

SEO rank checker

Met een SEO SERP checker kun je eenvoudig de positie zien van je webpagina’s in de SERPS’s. Je vult je domeinnaam in en het zoekwoord waarop je gevonden wilt worden vergeet niet het juiste land te selecteren. De SERP checker geeft vervolgens aan waar je webpagina staat. Met dit hulpmiddel hoef je niet alle pagina’s af te gaan om te kijken waar je gepositioneerd bent.

Als je niet in de SERP’s voorkomt dan moet je webpagina beter gaan optimaliseren. Heb je deze 7 SEO tips al geprobeerd?

Pin It on Pinterest